پاورپوینت بررسی و تحلیل کاخ عالی قاپو اصفهان

دسته بندي : فنی و مهندسی » معماری
فایل پاورپوینت بررسی و تحلیل کاخ عالی قاپو اصفهان ، در حجم 30+25 اسلاید قابل ویرایش.

بخشی از متن پاورپوینت بررسی و تحلیل کاخ عالی قاپو اصفهان:

در غرب میدان نقش جهان و روبروی مسجد شیخ لطف الله عمارتی سر بر افراشته که به عنوان یکی از مهمترین شاهکارهای معماری اوایل قرن یازدهم هجری از شهرتی عالمگیر برخوردار است.
با توجه به منابع و مأخذ موجود درباره سلسله صفوی و همچنین با در نظر گرفتن بررسی های انجام شده در مورد این ساختمان زیبا و رفیع چنین استنباط می گردد که کاخ عالی قاپو، دروازه مرکزی و مدخل کلیه قصرهایی است که در دوران صفویه در محدوده میدان نقش جهان احداث شده اند.
در حقیقت این بنا به مثابه یک ورودی بزرگ و با شکوه، میدان نقش جهان را به مجموعه دولتخانه و عماراتی مانند رکیب خانه، جبه خانه، تالار تیموری، تالار طویله، تالار سرپوشیده و کاخ چهلستون و دیگر عمارات مربوط می کرده است. اصل بنا در دوره شاه عباس اول احداث شده و در دوره جانشینان او، الحاقات و تعمیراتی در آن انجام شده. ساختمان دارای 5 طبقه است که هر طبقه تزئینات مخصوصی دارد. اگر چه این قصر در دوره های بعد از صفویه لطمات فراوان دیده است، هنوز نیز شاهکارهایی از تزئینات و نقاشی های عصر صفویه در آن، بینندگان را به تحسین وا می دارد.
عالی قاپـو مرکب از دو کلمه "عالی" و "قاپو" است که با هم به معنای "سردر بلند" یا "درگاه بلند" می باشند. از این سردر بلند که تماماً با سنگ سماق ساخته شده، به قصر وارد می شویم و به وسیله پلکانی که در دو طرف تعبیه شده اند به طبقات فوقانی می رسیم. در طبقه همکف دو تالار وجود دارد که در آن روزگار به امور اداری و دیوانی اختصاص داشت و صدرخانه یا کشیک خانه نامیده می شدند. در طبقه سوم، ایوان بزرگی است که بر 18 ستون بلند و رفیع، استوار است. این ستون ها در آن زمان پوشیده از آیینه بوده و سقفی با صفحات بزرگ که با نقاشی ها و آلت های چوبی تزئین شده بودند بر فراز آن قرار گرفته است.
و...
فهرست مطالب پاورپوینت بررسی و تحلیل کاخ عالی قاپو اصفهان
اطلاعات کلی بنا
معرفی بنا
دلیل نامگذاری و معماری بنا
نظر فرد ریچاردز در مورد بنا
پله کاخ
نقشه های بنا
گالری تصاویر
و
معرفی کاخ عالی قاپو
موقعیت قرارگیری
کاخ عالي قاپو دروازه مرکزی و مدخل کليه قصرهای محدوده ميدان امام
ساختمان كاخ
بررسی نقشه ها
ويژگي خاص كاخ
استادکاران و معماران بنا
تزئینات داخلی و خارجی بنا
مراحل شکل گیری کاخ
این 2فایل با فرمت پاورپوینت در حجم مجموعا55 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.
دسته بندی: فنی و مهندسی » معماری

تعداد مشاهده: 6207 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 55

حجم فایل:25,498 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: